Om Athen

Athen er et lyst, lækkert og enkelt design som vil passe til de fleste brancher.

Der er fokus på tydelige USP’er, både i toppen og med ikoner under billedslideren og god mulighed for at lade de store billeder ned ad siden, tale for sig selv.

Athen er et 100% responsivt design. Det betyder, at designet tilpasser sig alt efter, om kunden ser webshoppen på sin pc, tablet eller mobiltelefon. Det sikrer salg på alle platforme.
Athen har også en spritny og optimeret mobilmenu, som er super overskuelig og meget let at finde rundt i. Med den nye mobilmenu, er dine kunder sikret en god navigation gennem din webshop når de handler fra deres mobiltelefon.

Derfor skal du vælge Athen

  • Bredt og moderne layout
  • Tydeligt søgefelt i toppen af siden
  • Megamenu med mulighed for en overskuelig produktkategorioversigt
  • Vælg variant direkte på forsiden eller varelisten
  • Tydelige USP’er som fremhæver fordele ved at handle i shoppen
  • Fremhæv kategorier på forsiden
  • Nyhedsbrev tilmelding som fast element i bunden

Farvetemaer

Athen kommer i tre forskellige farvetemaer, som du kan vælge under “Webshop -> Design -> Tilpas” og vælge den øverste fane ved navn “Tema”.

Her kan du vælge tema i dropdown-menuen. Mulighederne er:

Tema 1: Athen Purple

Tema 2: Athen Black

Tema 3: Athen Green

Menuer

Athen har tre menuer.

Den horisontale menu indeholder produktkategorierne, og vises som en megamenu med dropdowns til underpunkter.

Hamburgermenuen viser i udgangspunktet infosider (tekstsider), blog og kundecenter. Dertil valuta – og sprogvælger hvis der er flere valutaer eller sprog aktiveret. På mobil udvides hamburgermenuen også med produktkategorierne.

I bunden af siden findes yderligere en menu. Dette er en liste af sider, som laves ud fra det indtastede menupunkt ID i temaets indstillinger. Det indtastes under Webshop -> Design -> Tilpas -> Tema indstillinger -> Folder ID til menu

Som standard er det ID 3 der benyttes. Denne svarer til menupunktet “Information”. Man kan skifte dette til et vilkårligt menupunkt ved at finde dets ID under Webshop -> Sider. Her noteres ID og indsættes i stien beskrevet herover.

USP sektioner

Athen har to USP sektioner. USP står for “Unique Selling Point”, og er en årsag til at din kunde skal vælge at handle hos netop dig, fremfor hos en af dine konkurrenter.

Du kan ændre punkterne ved at gå ind under Webshop -> Design -> Handlinger og vælge Designspecifikke tekster.

Her skal du ændre punkterne:

  • USP_TEXT_1
  • USP_TEXT_2
  • USP_TEXT_3
  • USP_TEXT_4

Punkterne bliver vist dels i baren i toppen af siden, samt i bokse lige under slideren på forsiden.

Mærkat farver

I Athen har du mulighed for at angive en specifik farve på mærkaterne “Nyhed” samt “Tilbud”. På den måde kan du let fremhæve hvilke produkter der f.eks. er rabat på.

Du ændrer farverne ved at gå ind under Webshop -> Design -> Tilpas og under sektionen Farver (som er åben i udgangspunktet når du klikker derind), finder du følgende to punker:

  • Nyhedsbadge farve
  • Tilbudsbadge farve

Her kan du f.eks. vælge en iøjenfaldende rød eller gul farve til tilbud – og hvis du gør det, vil både selve mærkatet og tekstfarven på prisen ændres til den valgte farve (se billedet).

Webshop manualen

For at komme godt i gang med din webshop anbefaler vi at du tager et kig på webshop manualen.

Her kan du læse alt om hvordan du f.eks. opretter produkter, behandler ordrer og opsætter tekstsider.