Om Vegas

Vegas er et unikt og meget visuelt design, som ud over store flotte billeder også gør brug af forskudte elementer og animationseffekter.

Vegas er et 100% responsivt design. Det betyder, at designet tilpasser sig alt efter, om kunden ser webshoppen på sin pc, tablet eller mobiltelefon. Det sikrer salg på alle platforme.

Vegas har en helt ny og optimeret mobilmenu, som er super overskuelig og meget let at finde rundt i. Med den nye mobilmenu, er dine kunder sikret en god navigation gennem din webshop når de handler fra deres mobiltelefon.

Derfor skal du vælge Vegas

  • Forskudt og moderne layout
  • Tydelige USP’er i toppen som fremhæver fordele ved at handle i shoppen
  • Megamenu med flere kolonner til produktkategorier
  • En lækker og overskuelig mobilmenu
  • Købs popup når en vare lægges i kurven
  • Dynamisk produktslider feature
  • Brandlogoer på forsiden som linker til deres kategori
  • Nyhedsbrev tilmelding som fast element i bunden

Farvetemaer

Vegas kommer i tre forskellige farvetemaer, som du kan vælge under “Webshop -> Design -> Tilpas” og vælge den øverste fane ved navn “Tema”.

Her kan du vælge tema i dropdown-menuen. Mulighederne er:

Tema 1: Blue

Tema 2: Pink

Tema 3: Light Blue

Menuer

Vegas har tre menuer.

Den horisontale menu indeholder produktkategorierne, og vises som en megamenu med dropdowns til underpunkter.

Hamburgermenuen viser i udgangspunktet infosider (tekstsider), blog og kundecenter. Dertil valuta – og sprogvælger hvis der er flere valutaer eller sprog aktiveret. På mobil udvides hamburgermenuen også med produktkategorierne samt en søgeformular.

I bunden af siden findes yderligere en menu. Dette er en liste af sider, som laves ud fra det indtastede menupunkt ID i temaets indstillinger. Det indtastes under Webshop -> Design -> Tilpas -> Custom indstillinger -> Folder ID til menu

Som standard er det ID 3 der benyttes. Denne svarer til menupunktet “Information”. Man kan skifte dette til et vilkårligt menupunkt ved at finde dets ID under Webshop -> Sider. Her noteres ID og indsættes i stien beskrevet herover.

USP bar

I toppen af designet finder du USP-baren. USP står for “Unique Selling Point”, og er en årsag til at din kunde skal vælge at handle hos netop dig, fremfor hos en af dine konkurrenter.

Du kan ændre punkterne ved at gå ind under Webshop -> Design -> Handlinger og vælge Designspecifikke tekster.

Her skal du ændre punkterne:

  • USP_TEXT_FIRST
  • USP_TEXT_SECOND
  • USP_TEXT_THIRD

På mobile enheder omdannes USP-baren til en slider, der står og skifter mellem de tre punkter. Det sikrer, at der altid er plads til indholdet, uanset skærmstørrelse.

Forside slider

Med Vegas får du en forside slider der gør brug af forskudte elementer. Slideren vil tilpasse sin højde efter det højeste billede, så hvis du vil sikre at billederne står korrekt og bliver forskudt ens, anbefales det at I bruger billeder af ens størrelse.

Den ideelle billedstørrelse på forsideslideren er 910 x 630 px.

Du kan ændre / tilføje slider indhold under Sider -> Forside -> Billedelement.

Hvis der ikke er udfyldt overskrift, beskrivelse eller knaptekst vil billedet i stedet blive strakt ud i fuld bredde.

Forside produkter

På forsiden vil dine fremhævede produkter blive vist i en slider med max 4 produkter synlige ad gangen.

For at tilføje produkter til slideren, skal du ind på produktet du ønsker at tilføje, og under Generelt -> Fokusområder vinge checkboksen af ved “Forside“.

BEMÆRK: Produkterne vises kun med det mest basale info: Navn, pris og billede. Det er ikke muligt at indsætte f.eks. købsknapper på forside produkterne.

Forside indhold

I bunden af forsiden er der en boks med tekst og et valgfrit billede.

Teksten er den tekst du kan indsætte på forsiden under Sider -> Forside -> Sideindhold. Overskriften stammer fra Sider -> Forside -> Sidedata.

Billedet er valgfrit, og du kan uploade det under redigering af temaet under Webshop -> Design -> Tilpas, og vælge den nederste sektion “Custom indhold“. Her kommer et felt frem ved navn “Forside billede”. Der kan du uploade et billede – eller vælge et eksisterende.

Hvis der ikke er angivet et billede, vises forside teksten i fuld bredde i stedet.

Visning af åbningstider

Hvis du har en fysisk butik, kan du benytte dig af muligheden for at vise dine åbningstider i footeren.

Det gør du ved at gå ind under Webshop -> Design ->Tilpas -> Custom indstillinger og vælge “Vis åbningstider i footer“.

Derefter kan du redigere hver enkelt dags åbningstider under fanen Webshop -> Design -> Handlinger -> Designspecifikke tekster. Her kan du angive åbningstid for hver enkelt ugedag.

Hvis du har valgt ikke at vise åbningstider, vil en liste af brands blive vist i stedet for.

Webshop manualen

For at komme godt i gang med din webshop anbefaler vi at du tager et kig på webshop manualen.

Her kan du læse alt om hvordan du f.eks. opretter produkter, behandler ordrer og opsætter tekstsider.